Skip to main content

Veelgestelde vragen | FAQ

Algemene vragen

Bespreken van een partij

Vraag: ik wil een keer langskomen voor het bezichtigen van een ruimte of het bespreken van een partij.

Antwoord: welkom! Maak eerst een afspraak zodat je zeker weet dat de juiste persoon aanwezig is.

Parkeren

Vraag: hoe is het parkeren geregeld?

Antwoord: parkeren is gratis voor passanten. We beschikken over 120 parkeerplaatsen. Bij partijen vanaf 60 personen schakelen we parkeerwachters in. Hiervoor brengen we kosten in rekening.

Wifi

Vraag: beschikken jullie over wifi? Ook in het restaurant?

Antwoord: in onze vergaderruimtes is wifi beschikbaar. Dit is niet beschikbaar in het restaurant en in de kerk.

Algemene voorwaarden

Vraag: waar vind ik jullie algemene voorwaarden?

Antwoord: klik op deze link voor de algemene voorwaarden

Bereikbaarheid

Vraag: zijn jullie goed bereikbaar met de auto, fiets en ov?

Antwoord: ja, klik op deze link voor meer informatie over ov (bus stopt voor de deur) en routes met de auto en de fiets. 

Restaurant

Tijden dagkaart

Vraag: Tot hoe laat kunnen we van de dagkaart bestellen?

Antwoord:

  • dinsdag t/m zaterdag kun je tussen 12.00 en 15.30 uur van de dagkaart bestellen.
  • Tussen 12.00 en 17.00 uur kun je onze hartige hapjes bestellen.
  • We serveren de hele dag boterkoek, cake en appeltaart.
  • Kaas en nootjes zijn beschikbaar van 12.00 tot ’s avonds.
  • Op zondag kun je tot 17.30 uur van onze zondagskaart bestellen.
Tijden dinerkaart

Vraag: van hoe laat tot hoe laat kunnen we dineren?

Antwoord: dineren kan dinsdag tot en met zaterdag vanaf 17.30 uur. Je kunt tot 20.30 uur een bestelling plaatsen. We sluiten als de laatste gast vertrokken is.

Reserveren buiten

Vraag: ik wil graag reserveren in de tuin, kan dat?

Antwoord: Nee, voor een tafel in de tuin kan geen reservering gemaakt worden.

Programma en Tickets

Maaltijd reserveren bij een activiteit

Vraag: Ik wil graag een maaltijd of lunch reserveren bij de activiteit. Hoe werkt dit?
Antwoord: bij het bestellen van een ticket krijg je de keuze om een ticket inclusief maaltijd te reserveren. Apart reserveren in het restaurant is niet nodig. 

Arrangement

Vraag: hoe werkt een arrangement?

Antwoord: een arrangement betekent dat je naast een ticket voor evenement er een maaltijd bij reserveert. Bij elk evenement staat vermeld wat dit inhoudt en hoe het werkt.

Aanmelden voor een activiteit

Vraag: hoe kan ik me aanmelden voor een evenement?

Antwoord: Voor alle evenementen georganiseerd door Op Hodenpijl kan je online een kaartje kopen. 

Let op: dit geldt voor activiteiten georganiseerd door Op Hodenpijl. Is er een andere organisator, lees dan de informatie over de kaartverkoop in de informatie van het evenement. 

Annuleren activiteit

Vraag: Ik heb een kaartje gekocht maar ik kan helaas niet meer. 

Antwoord: Op Hodenpijl neemt geen gekochte tickets terug en het is niet mogelijk gekochte tickets voor een ander evenement te gebruiken. Je zou iemand anders ermee blij kunnen maken door deze op Ticketswap te verkopen. Ons ticketingsysteem is gekoppeld aan Ticketswap, bij het verkopen van je ticket(s) krijgt de koper nieuwe tickets met nieuwe barcodes toegestuurd.
Online aankopen zijn definitief zodra de betaalopdracht is verstrekt. Dat de aankoop onherroepelijk is, wordt aangegeven tijdens het bestellen. Je profiteert onmiddellijk van de gereserveerde plaats, dus bedenktijd is niet van toepassing. Annuleren en geld teruggeven is arbeidsintensief en foutgevoelig. De kaart kan soms niet meer verkocht worden. Daarom nemen we ook bij overmacht geen kaarten terug. Alleen als een event niet doorgaat als aangekondigd kan terugbetaling worden aangeboden.

Let op: dit geldt voor activiteiten georganiseerd door Op Hodenpijl. Is er een andere organisator, lees dan de informatie over de kaartverkoop in de informatie van het evenement. 

Geen bevestiging ontvangen

Vraag: Ik heb geen tickets ontvangen
Antwoord: E-tickets die online zijn aangeschaft kun je zelf opnieuw downloaden. Dit doe je door in te loggen met je account en dan op ‘Mijn Tickets’ te klikken. 

Eet en weet en tafel reserveren

Vraag: ik heb een Eet en Weet gereserveerd, moet ik nog een tafel reserveren in het restaurant? Ik wil graag samen met iemand aan tafel zitten, die apart gereserveerd heeft. Hoe werkt dat?

Antwoord: nee, je hoeft geen tafel te reserveren als je een Eet en Weet hebt gereserveerd, dat doen wij voor je. Als je bij iemand aan tafel wilt zitten, mail ons dan vooraf via info@ophodenpijl.nl o.v.v. je naam en met wie wilt dineren. Dan zorgen wij dat je aan tafel zit bij elkaar.

Servicekosten

Vraag: Waarom moet ik servicekosten betalen?

Antwoord: Per kaartje worden er servicekosten gehanteerd. Er worden servicekosten berekend in verband met de kosten die gepaard gaan met de aankoop van een kaartje zoals het geautomatiseerde verkoopsysteem, de ticketingprovider en banktransactiekosten.

Deadline tickets

Vraag: Tot wanneer kan ik een kaartje kopen?

Antwoord: Tickets kunnen online 24 uur per dag besteld worden. Bij sommige concerten en/of lezingen die op locatie plaatsvinden sluit de voorverkoop eerder. Mocht het concert van te voren nog niet uitverkocht zijn, dan kunnen er ook tickets aan de deur gekocht worden.

Online kaartverkoop

Vraag: Welke betaalmogelijkheden zijn er? 

Antwoord: Online kaartverkoop verloopt via het systeem van Stager. Betalen kan met iDeal. 

Het is niet meer mogelijk kaarten te reserveren, je kunt in principe voor alle concerten direct kaarten online kopen. Mocht je niet in de mogelijkheid zijn om online te betalen, neem dan even contact met ons op, dan kijken we naar de mogelijkheden.

Aanvangstijden

Vraag: Hoe laat gaat de deur open?

Antwoord: Voor concerten en lezingen zijn diverse aanvangstijden van toepassing. Bekijk hiervoor de detailpagina van het evenement. De deuren gaan standaard een half uur voor aanvang open. Plekje vooraan? Zorg dat je op tijd bent? Heb je een ticket inclusief maaltijd? Dan zit je standaard vooraan, wij reserveren plaatsen voor onze dinergasten.

Trouwen

Officïele trouwlocatie

Vraag: kan er ook getrouwd worden bij jullie, is dit een officiële trouwlocatie?

Antwoord: ja, wij zijn een officiële trouwlocatie voor het burgerlijk huwelijk. Niet voor kerkelijke huwelijken.

Bruidstaart

Vraag: mag ik zelf mijn bruidstaart meenemen?

Antwoord: ja dat kan. Op Hodenpijl vraagt € 2,85 per persoon schotelgeld (snijden, bestek en bordjes). Het opbouwen van de taart is voor rekening van de maker van de taart. Over het brengen van de taart, dien je aparte afspraken te maken met ons.

Iets te vieren

Capaciteit ruimtes

Vraag: hoeveel mensen kunnen er in de Kerk, Pastoriekamer en Serre?

Antwoord: de kerk 250, de Pastoriekamer 40 en de Serre 15 tot 20.

Feestlocatie of restaurant?

Vraag: ik wil een feestavond organiseren met een band of een DJ Op Hodenpijl, kan dat?

Antwoord: Op Hodenpijl is een restaurant geen feestlocatie. Dineren met akoestische muziek kan, een akoestische band laten spelen tijdens je diner kan ook. Een dansvloer en een dj kunnen niet.

Zelf producten meenemen

Vraag: ik vind de locatie van Op Hodenpijl geweldig, maar ik wil voor mijn bijeenkomst of viering zelf hapjes en drankjes meenemen.

Antwoord: Op Hodenpijl is een restaurant, geen feestlocatie, eigen producten zijn niet toegestaan. Een uitzondering is de bruiloftstaart (vraag ons naar de leveranciers en mogelijkheden).

Ik wil iets organiseren

Concert of lezing geven

Vraag: ik wil een concert geven Op Hodenpijl, hoe werkt dat?

Antwoord: je kunt onze kerk huren, onder het menu verhuur vind je alle informatie hierover. De huurprijs van de kerk is € 950,- per dagdeel. Op Hodenpijl voert ook een eigen programma, soms nodigen we mensen uit die zelf een programma insturen. Aanmelden kan via info@ophodenpijl.nl. Stuur een biografie, foto en een A4 met informatie over je activiteit naar ons. Als we interesse hebben, dan hoor je van ons. 

Workshop, training of cursus organiseren

Vraag: ik wil graag een workshop organiseren Op Hodenpijl. 

Antwoord: je kunt in eigen beheer een workshop, training of cursus organiseren. Hiervoor kun je ruimtes huren, bijvoorbeeld in de Pastorie. Onder het menu verhuur vind je alle informatie hierover. Op Hodenpijl organiseert zelf geen cursussen of trainingen. Deze worden gegeven door zelfstandig werkende therapeuten of trainers. 

Exposeren in de kerk

Vraag: ik wil graag exposeren Op Hodenpijl. Hoe werkt dat?

Antwoord: maandelijks wisselt de expositie in de Kerk. Wij nodigen je uit om werk in te sturen (niet via mail, maar via we-transfer) naar info@ophodenpijl.nl inclusief bio, motivatie en naw-gegevens. Wij benaderen je als we interesse hebben in een expositie met je. Dit kan soms een tijdje duren, vanwege het  hoge aanbod. 

Versterkte muziek in de kerk

Vraag: mag er versterkte muziek in de kerk?

Antwoord: de kerk is geschikt voor semi-akoestische muziek, denk aan piano, gitaar en stem.

geluidsinstallatie

Vraag: hoe is het geluid geregeld in de kerk? Is er een ringleiding?

Antwoord: Op Hodenpijl beschikt over een spreekinstallatie, geen PA of techniek voor concerten. Er is geen ringleiding. 

Beamer en scherm

Vraag: ik wil een presentatie laten zien in de kerk. Hoe werkt dit?

Antwoord: wij werken met een vaste installatie die werkt onder windows. Presentaties kunnen vertoond worden d.m.v. het aansluiten van een usb-stick of een dvd. Een losse laptop kan aangesloten worden d.m.v. een HDMI kabel. Een PowerPointpresentatie is aan te bevelen.